دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

در باره جهت - جی برگ های آماده

فهرست مطالب :

 

مقدمه/جهت ها چیستند؟

چند پیشنهاد برای بهره وری بهتر از جهت ها

10 مزیت جهت ها

تحول کیفی جهت ها در 3 محور اساسی :

12 راه حل با  جهت ها

عناوین جهت های منتشر شده

عناوین جهت های در حال انتشار

عناوین جهت های موضوعی

اعلام نیاز شما؟ (فرم)

پیشنهاد همکاری ! (فرم)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماجرای یک تولد !

بر روی صندلی دندانپزشکی دراز کشیده بودم، دوست دندانپزشک فرهیخته ای دارم بنام دکتر عطاریان که به شدت به زبان پارسی علاقمند است و با فرهنگستان زبان فارسی هم همکاری نزدیکی دارد.در مورد نام "جی برگهای آماده" با او مشورت کردم ، آن جلسه درمانی به پایان رسید و در جلسات بعدی چند اسم پیشنهاد داد و در بین آنها" جهت " بیشتر از همه جلب توجه می کرد چون هم بیانگر هدفدار بودن و جهت دار بودن "جی برگهای آماده" و هم مخفف "جی برگ  هدفدار  تخصصی" بود.بعد از مشورت با دیگر همکاران نام "جهت " متولد شد!

جهت ها چیستند و چه اهدافی دارند ؟

جهت ها ، جی برگهای آماده مطالب درسی و غیر درسی هستند که با هدف افزایش کیفیت جی برگ نویسی ، سهولت در استفاده از آنها و غنی سازی مطالب درسی ، افزودن جی برگهای تکمیلی ، و استفاده از مزیت های ویژه مثل تصویرسازی تهیه گردیده است .

البته یک نکته بسیار مهم وجود دارد، جهت ها هیچ گاه جای جی برگ نویسی خود فرد را نمی گیرد چون وقتی شخص خودش جی برگ نویسی می کند دقیقاً نقاط ضعف خود را یادداشت می کند و همین یادداشت خود یکی از بهترین تکرارهاست و از طرفی در وضعیت تحلیل هم قرار می گیرد ولی از طرفی هم حجم مطالب و کمبود وقت آنقدر جدی است که نمی توان آنرا نادیده گرفت به همین خاطر ما توصیه به اعتدال می کنیم یعنی هم از جهت ها به خاطر صرفه جویی عظیم وقت و هم از جی برگ نویسی بخاطر مزایای آن بطور تواًمان استفاده کنید ، ما برای آنکه اهمیت این موضوع بیش از بیش مشخص شده اخیراً در تمامی بسته بندیهای جدید "جهت ها" 20% جی برگ خام به  صورت هدیه برایتان در نظر گرفته ایم تا با استفاده از قانون 20-80 ، با نوشتن آنها 20% جی برگها ، 80%  نتایج آمادگیهای لازم را بدست آورید ، وسواس ما در کیفیت جهت بقدری است که در هر چاپ حتی اگر یک جی برگ هم باید تغییر کند ، اینکار را خواهیم کرد ، تردید نداشته باشید با جی5"جهش با جهت " را تجربه خواهید کرد.

 

 

 

 

 

 

                                                                               مهدی مالکی نژاد

 

 

 

 

هفت پیشنهاد برای بهره وری بهتر از جهت ها:

پیشنهادات زیر به شما کمک می کند که از جهت ها به بهترین نحوه نتیجه بگیرید،توصیه می کنیم حتماً به آنها عمل نمائید:

1ـ "قانون 10 دقیقه" در جهت ها :

تجربیات علمی نشان داده است که اگر شما انچه را که یاد گرفته اید در 10 دقیقه بعد یک تکرار مجدد داشته باشید در تثبیت آن بسیار مؤثر است بنابراین شما هم هنگامی که "جهت"های خود را می خوانید حتما در 10 دقیقه بعد مجدا آنرا تکرار کنید و سپس به خانه شماره یک جی5 تان منتقل نمایید.

2)اول درس بعد جهت ها:

بهترین نحو استفاده از جهت ها آنست که اول درس مربوطه را مطالعه و زیرنکات مهم آن خط بکشید و بعد به سراغ جهت هایتان بروید و آنها را مطالعه کنید، علت این امر آنست که در جهت ها مطالب لقمه لقمه شده اند به عبارتی جزء جزء شده اند و برای درک یک درس شما باید هم کلیت درس را متوجه شوید و هم جزئیات آنرا به خاطر بسپارید ، کلیت درس با خواندن و جزئیات آن با جهت ها حاصل می شود ، البته حضور در سر کلاس هم در حقیقت همان کلیت درس محسوب می شود.

3ـحداقل ٪20 جی برگهای یک درس را خودتان بنویسید:

شما وقتی از جهت ها استفاده  کنید مثل آن می ماند که دارید از یک وسیله نقلیه استفاده کنید آن وسیله تسهیلات فراوانی برایتان دارد ولی در عوض می تواند شما را چاق و تنبل هم بکند ، البته همه راه حل را می دانیم باید ورزش کنیم تا هم از ورزش لذت ببرید و هم شادابتر باشیدجهت ها هم علیرغم تمام مزایایی که دارند اگر شما خود، جی برگ نویسی نکنید باعث تنبلی ذهنتان می شود بنابراین سعی کنید به ازاء هر ده جی برگ آماده حد اقل دو جی برگ هم خودتان بنویسید، در این دو جی برگ می توانید دو نکته که می تواند نقطه ضعف شما و یا نکته بسیار مهمی باشد را، بنویسید در هر حال اگر می خواهید نتایج شگفت انگیزی بگیرید حتما جهت ها را با جی برگهای نوشته شده ٴ خودتان غنی کنید.

4)جهت ها در نقش "آزمون اولیه":

در صورتی که شما در سر کلاس درس امروزتان حضور داشته اید بوده اید و یا آنرا خوانده اید ،حالا می توانید از جهت های آن درس به عنوان آزمون خودتان استفاده کنید یعنی اول سراغ جهت هایتان می روید و مطالب مربوط به آن درس را جدا می کنید و در حقیقت خودتان را تست می کنیدکار لذت بخشی است حتما آنرا انجام دهید!

5)با کمرای پر از جهت ها همیشه آماده باش باشید:

  وقتی کیف همراهتان (کمرا) همیشه پر از جهت ها باشد و همیشه همراهتان هم باشد تسلط عجیبی به وقتهای مرده بلا استفاده خود پیدا می کنید ،برای مثال تاکسی در ترافیک گیر می کند ،شما به جای آنکه عصبانی شوید که چرا به این راحتی وقتتان هدر می شود تازه خدا خدا می کنید که ترافیک کمی هم بیشتر طول بکشد تا شما چند "جهت "(جی برگ) بیشتر بخوانید!

من شخصاً این تجربه را در داخل صف یکی از ادارات دولتی تجربه کردم! اول عصبانی بودم که چرا دارد وقتم تلف می شود ولی بعد، از اینکه دارد نوبتم می شود با عجله جی برگهایم را می خواندم و دوست داشتم صف بیشتر طول بکشد!

6)با "جهت ها "تفریح کنید:

جهت های یک درس را بطور مساوی بین دوستانتان پخش کنید، مثلا هر نفر 20 جی برگ و با هم مسابقه بگذارید یعنی یک نفر بیست جی برگ خود را "رو" میکند و به صورت سؤال می پرسد ،هر کسی که جواب درست بیشتری می دهد امتیاز بیشتری می گیرد به این طریق یاد گیری تبدیل به بازی می شود.

ما منتظر پیشنهاد بازیهای بیشتری از طرف شما هستیم!

7ـجی برگهای خودتان را با "جهت ها" مقایسه کنید:

اگر کیفیت درس و مطالعه برایتان مهم است حتما سعی کنید جی برگهای خودتان را با جهت های ما مقایسه کنید و تفاوتها و تشابه های آنرا استخراج نمائید،این کار خود نوعی تحلیل است که به کیفیت یادگیری شما کمک می کند.

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ده مزیت جهت ها :

"جهت " ها مزایای جالبی دارند که به تعدادی از آنها اشاره می شود:

1-یک شروع آسان : همه ما تجربه شروع کارهای سخت و مشکل را داشته ایم ، با آنکه می دانیم انجام آن کار مهم است ولی آنقدر آنرا عقب می اندازیم که به یک وضعیت اضطراری تبدیل می شود ، جی برگ نویسی هم چون یک عادت جدید است از آن فرار می کنیم ، با "جهت" ها مشکل حل می شود ، جهت ها را که در حقیقت لقمه های آماده هستند را مورد استفاده قرار می دهیم و کم کم که مسلط شدیم جی برگ نویسی را مستقلاً شروع می کنیم .

2-یک شروع مطمئن: در آغاز کار با جی5 دائماً تردید داریم که آیا درست جی برگ نویسی می کنیم یا نه ؟ وقتی از جهت ها استفاده می کنیم مطمئن می شویم که کار به خوبی پیش می رود زیرا یک مجموعه متخصص و یک پشتوانه علمی جهت ها را طراحی و پشتیبانی می کنند .

3-جهت ها به عنوان الگو: بسیاری از افراد می خواهند خودشان جی برگ نویسی کنند ولی چون تا به حال این کار را نکرده اند احساس سرگردانی می کنند ، جهت ها می توانند به عنوان الگو برای هر درسی که می خواهیم جی برگ نویسی کنیم مورد استفاده قرار گیرد.

4-صرفه جویی در وقت : در دنیای جدید همه ما "فشار وقت " را احساس کرده ایم ، غالباً از برنامه هایمان به دلیل عوامل ناخواسته عقب می افتیم ، "جهت ها " از بارها نوشتن مطالب جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در وقت می شود و ما را در جبران عقب افتادگی ها و زمانبندی هایمان یاری می دهند ، البته این علاوه بر صرفه جویی ناشی از" وقتهای مرده"    (صف بانک ، تاکسی و...) و "وقتهای موازی" (دیدن تلوزیون و تکرار جی برگها) است که خود بین 2 تا 5 ساعت در روز می باشد.

  5-جهت ها تایپ شده و مرتب:جی برگهای آماده بسیار منظم و مرتب بوده ضمن آنکه از نظر تصویر و مطالب تکمیلی غنی می باشد و در بسته بندی شیک قابل بایگانی در کتابخانه طراحی شده است و همین حس اشتیاق به استفاده از آن را در شما تقویت می کند.

6-جهت ها پر محتوی و غنی:در تهیه جهت ها سعی شده است از افراد متخصص همان رشته استفاده شود در نتیجه نکات مهم و کلیدی و حتی مطالب خارج از کتاب و نمونه های سوالات سالهای قبل همگی در آنها منظور شده و همین نتیجه کار را اطمینان بخش ساخته است.

7-بسته های قابل حمل و نقل: به هر دلیلی اگر بخواهید جهت های خود را به مسافرت ببرید، براحتی می توانید آنرا در کیف و یا حتی بطور مستقل حمل و نقل نماید و در هر فرصتی از آن استفاده نماید .

جهت ها هدفمند و جهت دارند:جهت ها بر اساس کتابهای راهنمای معلم (tb) از دروس مختلف تهیه شده است یکی از مهمترین خصوصیات این کتب،تعیین اهداف تدریس آن درس است به همین خاطر جی برگهای تهیه شده هدفمندند و نا خودآگاه شما را در مسیری که منظور مؤلف و هدف تدریس آن درس بوده قرار می دهد.

جهت ها در رنگهای استاندارد:جهت ها در 12 رنگ استاندارد تهیه شده اند مثلاً فیزیک،آبی روشن است این خصوصیت امکان مرور اضطراری را در نزدیکی امتحان امکان پذیر می سازد،در شب امتحان فیزیک به سراغ جعبه جی5 تان می روید و شروع به مرور هر جی برگ می کنید که رنگ آن آبی روشن است(حتی آنها که مجاز به برداشت نیستید)و به این ترتیب علیرغم قاطی شدن جی برگهای دروس با هم ، کماکان به خاطر رنگ مشخص ، شما قادر به تفکیک دروس مختلف خواهید بود.

10ـ جهت ها دارای آدرس و  IDهستند: هر جی برگ دارای آدرس است و شما میتوانید دقیقا بدانید مربوط به چه صفحه ای از کتاب است و آنرا با مطالب کتاب تطبیق دهید و از طرفی ID شماره ای است که بعداً که جی برگهای شما از خانه آخر خارج شد می توانید به ترتیب آنرا منظم و یا اگر بسته جهت ها از دستتان بیفتد و پراکنده  شود و یا ورجکی آنها را بهم بریزد می توانید مجداً آنرا منظم کنید. 

تحول کیفی در جهت ها:

شاید کلمه "کایزن"را شنیده باشید، کایزن یک لغت ژاپنی است و معنی آن "بهبود مستمر"است ما در ارائه"جهت ها"روش کایزن را برگزیده ایم به همین خاطر ملاحظات زیر در نوشتن جهت ها لحاظ شده است.

1ـبه روز بودن جهت ها:

ما در تمامی جهت ها سعی کرده ایم تا آخرین حذفیات کنکور و بروزترین مطالب مربوط به کنکور را وارد نماییم تا خیال شما از این بابت راحت باشد.

2ـ حتی یک جی برگ!

ما در هر چاپ حتی اگر یک جی برگ هم تغییر کرده باشد و یا بهبود پیدا کرده باشد کل آن چاپ را مجددا انجام می دهیم این همان معنی واقعی کایزن است!

3ـ ویرایش مداوم:

ما در هر دوره چاپ هر ویرایشی چه از نظر املایی و یا معنایی و یا علمی که پیشنهاد شده باشد و یا خود آنرا تشخیص داده باشیم اعمال میکنیم.

4ـ غنی سازی مداوم:

ما در هر دوره چاپی، تلاش می کنیم هر قدر که می توانیم چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی ، جهت ها را غنی تر کنیم "تصویر سازی"یکی از اهداف مهم ما در این رابطه است که یادگیری جی برگها را جذابتر،آسانتر و خوشایندتر می سازد.

و اما چند عامل دیگر که در کیفی کردن تولید "جهت ها" مؤثر بوده اند عبارتند از:

1ـ استفاده از کتاب معلم(   :(teachers book

یکی از خصوصیات این کتاب های معلم آن است که "هدف" هر درس به وضوح معین و تعیین شده است.طبیعی است جی برگهایی که براساس این اهداف نوشته شوند اثرات و نتایج بسیارجالبی خواهند داشت "جهت"های جدید با الهام از این کتابها استخراج شده است.

2ـ تمامی سؤالات امتحانی در جهت های جدید لحاظ شده است:

تمام سؤالات سالهای گذشته در طراحی جهت های جدید مورد استفاده قرار گرفته است تا استفاده کننده احساس آرامش و امنیت کند.

3ـ استفاده از رنگهای استاندارد:

به شما کمک می کند تا بتوانید هر درس را که در جی5تان با هم قاطی می شوند در شب امتحان ،جدا کرده و مطالعه نمایید.

دوازده راه حل با جهت ها :

جهت ها از بسیاری جهات "یک راه حل" می توانند اثرات بسیار شگفت انگیزی در ما ایجاد نمایند که به چند نمونه از آن که عملا در این مدت اتفاق افتاده اشاره میکنیم:

جهت ها به عنوان

1-"یک راه حل"برای وضعیت اظطراری: همه ما ایرانیها تجربه غا فل گیری در شب امتحان را تجربه کردهایم آنقدر زمان را از دست می دهیم تا نزدیکی های امتحان و آنگاه می خواهیم صدها صفحه کتاب را در عرض چند ساعت بخوانیم،خلاصه نویسی کنیم و نتیجه بگیریم!طبیعی است که باید در دراز مدت به فکر راه حل اساسی که همان برنامه ریزی است بود در کوتاه مدت جهت ها واقعا راه گشا هستند و می توانند ما را از خطرات احتمالی مصون نگه دارند البته ما توصیه میکنیم وقتی آنها را بصورت اظطراری مطالعه کردید حتما بعد از امتحان این بار آنها را وارد جعبه جی5 تان کنید تا یاد گرفته های شما به "سرمایه" تبدیل شود.

2ـ جهت ها به عنوان"یک راه حل"برای بی حوصله ها:

خیلی ها به خاطر سرخوردگی از مطالعه و درس،بعضی دروس برایشان نفرت انگیز شده است و کم کم آن درس برایشان به یک نقطه ضعف بزرگ تبدیل شده است و انها حاضر نیستند آنرا مطالعه کنند چه رسد به اینکه جی برگ نویسی هم بکنند،در اینجا واقعاجهت ها یک راه حل کار بردی محسوب می شوند چون لقمه های آماده با برخورداری از مکانیزم پاداشهای فوری اسکینر (همان لذت تخمه خوردن) می تواند این " نقطه ضعف بزرگ"را به "نقطع برتری"تبدیل کند.

4ـجهت ها به عنوان یک راه حل "برای متاهل ها"

ما بسیاری از خانمها و آقایان را می شناسیم که به خاطریک یا چند کودکی که دارند امکان جی برگ نویسی نداشته اند و با حهت ها بطور غیر قابل باوری رشد کرده اند من خانمی را می شناسیم که در اشپزخانه جهت های مربوط به زبان را در حین آشپزی یاد می گرفت. 

5- جهت ها به عنوان یک راه حل برای کسانی که مشکل خلاصه نویسی دارند :

این جمله را بارها از کسانی که به تازگی از جی5 استفاده می کنند شنیده ایم ، واقعاً نمی دونم یک متن طولانی را چطور باید خلاصه کنم !؟ چه چیزی و چقدر خلاصه نویسی کنم ؟!!

حق با آنهاست در هیچ کتاب درسی ما این مطالب یعنی خلاصه نویسی آموزش داده نشده است ولی با جهت ها شما یک الگو پیش رو دارید کافی است متن هایی که در خلاصه کردن آن مشکل دارید با جی برگهایی که از آنها تهیه شده است مقایسه کنید.

6-جهت ها یک راه حل واقعی برای شاغل ها: شرایط دنیای جدید رو به سمتی است که دیگر یادگیری مخصوص دوران دبیرستان و حتی دانشگاه نیست بلکه هر کس در هر شغلی باید دائماً در حال یادگیری می باشد ، تا پیشرفت کند ، یکی باید برای ارتباط با همکار خارجی اش زبانی یاد بگیرد یکی هم برای رشدش نیاز دارد در دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی تحصیل کند ، ولی یک مشکل بسیار بزرگ وجود دارد 80% وقت این افراد پرمشغله پر بوده و درگیر کار می باشند و فرصت جی برگ نویسی ندارند ، جهت ها یک راه حل واقعی برای همه افراد پرمشغله است.  

7- جهت ها یک راه حل برای خوش سلیقه ها : بسیاری افراد از اینکه جی برگهای منظم و تایپ شده داشته باشند بویژه در مورد لغات انگلیسی که از دیکته آن مطمئن باشند ، سر ذوق می آیند و حجم بیشتری مطالعه می کنند خب ! هر راهی که کمک کند شما چند جی برگ بیشتر مطالعه کنید ارزشمند است ! هر چه که می خواهد باشد !

8- جهت ها یک راه حل برای افرادی که از نوشتن متنفرند ؟

مادری را می شناسم که معدل فرزندش 5/19 است و می گوید : دخترم از نوشتن متنفر است ولی از وقتی جهت های شما را استفاده کرده تاثیر فوق العاده و غیرقابل باوری بر معدلش گذاشته !

خب ! این هم یک راه حل عملگرایانه است .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد