دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

مصاحبه (( دی ماه 1382 ))

مصاحبه ((  دی ماه 1382 ))

 

جناب مالکی ، اگر موافق باشید می خواهیم کمی هم راجع به جی – 5 از زبان شما مطالب جدید بشنویم ، موافقید ؟    

-          البته که موافقم چون جی – 5 را مثل کسی که فرزندی را بزرگ و بدان عشق می ورزد دوست دارم و این هفت سالی را که صرف رشد و تکامل آن کرده ام جزء بهترین سالهای عمر خود می دانم .

 

هفت سال ؟! یعنی شما الان هفت سال است که روی جی – 5 کار می کنید ؟

-          بله ، نکته جالبی را که می توانم بگویم این است که بعید می دانم حتی یک روز ، حتی یک روز تعطیل گذشته باشد و من کلامی و یا اندیشه ای در رابطه با جی – 5 نداشته باشم بنابراین می توانم با قاطعیت بگویم که اگر هر اندیشه ای که در رابطه با جی – 5 داشته ام اگر یک قطره آب بود ، از جمع قطرات آن در این هفت سال یک دریاچه و یا حداقل یک برکه بزرگ آب حاصل آمده بود .

 

خوب ، خودتان علت این تداوم و پیگیری را چه می دانید ؟

-          اجازه بدهید قبل از آنکه علت خاصی را توضیح دهم بک نکته از یک دانشمند خاطرم رسید که فکر می کنم برای دوستان جوانم الهام بخش باشد . وی می گوید : همه مرا نابغه میدانند ولی من خودم را یک فرد عادی می بینم ولی یک فرق بزرگ با دیگران دارم و آن این است که وقتی یک مسئله در ذهنم جای می گیرد دیگر شبانه روز و در هر شرایطی به آن می اندیشم و در خواب و در بیداری ، در کار و در تفریح و تا آن را حل نکنم آنرا رها نمی کنم بنابراین من فکر می کنم این خیلی مهم باشد که ما بر روی چیزی متمرکز شویم و از پراکنده سازی خود را رها سازیم من علیرغم فراز و نشیب های بزرگ همواره چون به سرنوشت ساز بودن جی – 5 ایمان داشته ام کار را رها نکرده ام و تا نهادینه شدن کامل آن یعنی اینکه هر خانواده ایرانی حداقل یک جی – 5 داشته باشد به کمک تمامی دوستان و همکاران تلاش خواهیم کرد . البته در این راه نگرانیهایی هم دارم .

چه نگرانی ؟ !

-          راستش همیشه با خودم می گفتم چرا کلاسهای حافظه و کلاسهایی از این دست ، بعد از یک استقبال اولیه رو به خاموشی می گذرد ؟ تا وقتی خودم درگیر کار جی – 5 نشده بودم جوابهای قانع کننده نداشتم ولی بعد از آن متوجه شدم بزرگترین علت شکست را باید در خود متولیان امر جستجو کرد .

 

منظورتان چیست ؟

-          ببنید ! من از همین جی – 5 خودمان شروع می کنم الان چندین موسسه تحت نامهای دیگر فکر افزار جی – 5 را تولید می کنند و حتی یکی از مؤسسات بزرگ کنکور نیز اقدام کرده است ولی چیزی که مرا به شدت نگران کرده همین است که متأسفانه این مؤسسات در مقام متولی آن احساس مسئولیتی را که باید بکنند نمی کنند و ترس اینکه این روش هم مثل روشهای دیگر تقویت حافظه بخاطر بد ارائه شدن ، بد جا بیافتد و یک فرصت طلایی که می تواند آموزش و پرورش ما را و زندگی یادگیری دانش آموزان و دانشجویان رامتحول کند دچار خدشه شود .

 

ولی جناب مالکی ، من فکر می کنم با وجود متولی با پشتکاری مثل شما ان شاءالله این روش تثبیت خواهد شد آنهم به صورت صحیح ، حال اگر موافقید برای آنکه حال و هوای بحث عوض شود از شما بخواهم یک نکته ی کاربردی برای بهره وری از مطالعه بعنوان هدیه به خوانندگان عزیز بدهید .

-          به چشم فکر می کنم اگر نحوه ی تمرکز حواس را در وقتی که در حال مطالعه هستیم و دائماً حواسمان به رویاها می رود ، داشته باشیم جالب باشد .

 

البته عدم تمرکز حواس مشکلی است که همه ی ما کم و بیش دچار آن هستیم مثلاً خود من خیلی از مواقع کتاب را باز می کنم وهمین که چند جمله می خوانم تمام مشکلات جلویم رژه می روند و یک مرتبه نگاه میکنم می بینم نیم ساعت گذشته است . هر کس نداند فکر می کند چقدر آدم اهل مطالعه ای هستم ولی خودم می دانم چقدر از وقتم به رویا ویا فکر کردن به مشکلات می گذرد بنابراین این تکنیک شما به درد هر کس نخورد به درد من که می خورد پس پیشاپیش از این هدیه ی معنوی شما متشکرم ! 

-          خوب ، اجازه دهید به تکنیک بپردازیم ،همانطور که گفتید ما خیلی وقتها کتاب را باز می کنیم و ژست افراد در حال مطالعه را می گیریم ولی با آنکه به کتاب خیره شده ایم ، حواسمان جای دیگر است شاید به فکر نامه ای ! کلامی ! نمی دانم شاید گرفتاری دیگری ! یک مرتبه می بینیم یک ساعت گذشته و هنوز بیش از چند سطر مطالعه نکرده ایم ولی عملاً به زحمت یک ساعت آن مطالعه واقعی باشد اما راه حل چیست ؟ خیلی ساده است تنها چیزی که لازم دارد یک ساعت رومیزی است که اگر زنگدار باشد بهتر است خوب حالا چطور می خواهیم به جنگ عدم تمرکز برویم . برای شروع ساعت را نگاه می کنی بعد شروع به مطالعه کرده آنقدر ادامه می دهیم تا وقتی که احساس کنیم حواس دارد می رود آنجا که نباید برود مثلاً دنبال نامه ! حالا به ساعت نگاه می کنیم می بینیم مثلاً پنج دقیقه مطالعه کرده ایم و حالا مرغ حواسمان هوس پرکشیدن کرده است به این عدد یعنی 5 دقیقه حواس پایه می گویند .

 

جناب مالکی بدست آوردن این حس پایه به چه درد می خورد ؟ به عبارتی چه نقشی در بهبود تمرکز دارد ؟

-          خوب این عدد 5 دقیقه تمرکز حواس پایه ی اولیه ی شماست ، حال با ترفندی می توانید آنرا به یک ساعت ونیم افزایش دهید یعنی تمرکز حواس پایه خود را به نود دقیقه افزایش دهید .

 

 

خوب این ترفند طلایی چیست ؟

-          نکته ی مهم این ترفند این است که طبیعت بشر به گونه ای است که اگر کاری را علیرغم میلش نیمه کاره رها کند عطش او برای انجام آن کار بیشتر می شود حالا از این خاصیت استفاده کرده و شخصی را که بیش از دو و نیم دقیقه تمرکز حواس نداشته است به یک و نیم ساعت مطالعه ی بدون کوچکترین حواس پرتی موفق سازند .

-          برای این منظور شما باید زیر تمرکز حواس پایه ی خود مطالعه کنید مثلاً اگر تمرکز شما 5 دقیقه است برای 4 دقیقه مطالعه کنید و علیرغم اینکه می توانید ادامه دهید مطالعه را قطع کنید و استراحت کوتاهی در حد چند دقیقه قدم زدن و یا گاز زدن یک میوه درسر یخچال انجام دهید و دوباره 4 دقیقه مطالعه و ادامه همین منوال .

 

خوب بالاخره چه ؟

-          چند بار که این کار را انجام دادید کم کم تمایل پیدا می کنید بیشتر مطالعه کنید و به اصطلاح حرستان در می آید این وضعیت یک پیام دارد و اینکه حالا شما یک تمرکز حواس پایه جدید که مثلاً 8 دقیقه باشد دست یافته اید اگر این کار را باز هم با تمرکز حواس پایه ی جدید کماکان ادامه دهید می توانید تمرکز حواس پایه ی خود را حتی به یک ساعت ونیم تا دو ساعت افزایش دهید .

 

جالب بود ، از شما متشکریم !

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد