دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

خلاصه سنگر اضطراری:

خلاصه سنگر اضطراری:

اگر در شرایط اضطراری شب امتحان و یا چند روز مانده به امتحان قرار گرفته ایم مراحل زیر را انجام می دهیم:

1-  خلاصه ایی از درس مورد نظر مثلاً یک جزوه مهم را که از قبل آماده داریم در نظر می گیریم و یا در غیر این صورت ، صفحات مورد نظری از کتاب را که باید امتحان بدهیم مشخص می کنیم مثلاً 100 صفحه

2-  برای هر صفحه حداقل یک فیش و حداکثر 2 تا 3 فیش می نویسیم (در اینجا مجبور می شویم آنچه واقعاً مهم است را فیش کنیم تا وقت برای مطالعه بقیه 100 صفحه داشته باشیم.)

3-  فیش های نوشته شده را دائماً همراه خود به هر کجا می بریم و در هر فرصتی مرور و تکرار می کنیم هر چند کوچک باشد ولو به اندازه سوار تاکسی شدن باشد و یا در حال انتظار برای آماده شدن غذا. (این کار را با استفاده از کیف جی5 انجام می دهیم)

4-  تا آخرین لحظه فیش ها را حتی چند دقیقه به امتحان مرور می کنیم به طور حتم نمره ای بالاتر از 10 کمتر از 20 خواهیم گرفت!

ولی بیاد داشته باشید انسان های موفق کارهای خود را قبل از آنکه وارد وضعیت اضطراری می شوند انجام می دهند بنابراین حتماً فیش های نوشته شده را بعد از امتحان به دور نریزید و آن را وارد جعبه جی5 کنید تا آنچه گرفته اید با تکرارهای اصولی وارد حافظه دراز مدت شما شود که به ویژه در کنکور باعث سرعت عمل شما در تست زدن خواهد شد.

روش سنگر اضطراری ، (شب امتحانی) جی5

در صورتی که به هر علتی نتوانسته ایم درسی را تا چند روز مانده به امتحان مطالعه کنیم و حالا با یک وضعیت غافلگیر کننده مواجهه شده ایم و می خواهیم حداقل نمره قبولی را از آن درس بگیریم می توانیم از روش اضطراری جی5 استفاده کنیم. بر اساس این روش، شما همانند یک سرباز می مانید که در وضعیت غافلگیرکننده خمپاره ها گیر افتاده است. طبیعی است در چنین وضعیتی کسی به فکر ساختن یک سنگر اساسی و محکم نیست بلکه می کوشد حداقل یک شیار هر چند که کم عمق باشد ایجاد کند و در آن فعلاً پناه بگیرد تا در آن وقت مناسب سنگر اساسی را بسازد چون شما هم فعلاً در وضعیت اضطراری امتحان هستید. باید چنین روشی را در پیش بگیرید، یعنی اساس را بر «اولویت ها» قرار دهید. یعنی نخست حجم درسی ای را که باید مطالعه کنید مشخص می کنید. مثلاً 100 صفحه ، مرحله ی دوم آن است که حق ندارید بیش تر از 2 و نهایتاً 3 فیش برای هر صفحه بنویسید به این ترتیب فرصت می کنید تا کل این 100 صفحه را مطالعه کنید و فیش بنویسید و از آنجایی که مجبورید فقط 2 تا 3 فیش بنویسید به نوعی مجبورید آن مطالبی که واقعاً خیلی مهم است را فیش بنویسید و حالا که 100 صفحه را مطالعه کرده اید 200 تا 300 فیش دارید که باید لحظه به لحظه آن ها را مطالعه کنید حتی موقع ناهار یا صبحانه خوردن یا وقتی در حال رفتن به سر جلسه امتحان هستید، به این ترتیب شما ناخواسته از یک قانون مهم بهره وری که می گوید:

80% نتایج ناشی از 20% کارهای شماست که استفاده کرده اید ، به عبارت دیگر اگر می بایستی برای هر صفحه به طور متوسط ده فیش می نوشتید نمره 20 بگیرید حالا به خاطر وقت کم مجبورید 2 فیش بنویسید یعنی 20% ، ده فیش. ولی در عوض اگر این کار را با مهارت انجام دهید 80% نمره که همانا نمره 15 یا 16 است را می توانید انتظار داشته باشید ولی در حال انتظار نمره ی بالای ده را تقریباً به طور حتمی می توانید داشته باشید، البته برای گرفتن نمره 16 یا 80% به نحوه ی تشخیص شما که چه چیز مهم است و چه چیز مهم نیست و کمی هم زیرکی و تمرین بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد