دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

رابطه خواستگاری وتعهد

G5یک ناشناخته

این شماره:آشنایی وتعهد

تعجب نکنید !اگر می بینید مطالبی که در بخش مصاحبه گفته می شودهیچ ربطی به جی5 ندارد درواقع درراستای بیان مطالبی است که بتواند به عمق زندگی شما کمک کند.این هدیه رااز ما بپذیرید!

»جناب مالکی،در شماره قبل اشاره ای به موضوع خواستگاری ومراحل تعهد داشتید،  راستش  آنطور که بایدوشایدموضوع عمیق تجزیه وتحلیل نشد اگر امکان دارد در این شماره ادامه بحث بپردازیم.

-البته من هم آنطور که می خواستم به دلم نچسبید!بنابراین فکر می کنم اگر به رابطه خواستگاری وتعهد ومراحل آن بپردازیم جالب خواهد بود.

»سوال اول من این است که "تعهد"چه ربطی به "خواستگاری"و "آشنایی" دارد؟

-ربط آن این است که اگر در"رابطه ای"،"تعهد" وجود نداشته باشد آن رابطه به ازدواج ختم نمی شود.اگر چه از"عشق" و"صمیمیت " بالایی برخوردار باشد.

»ولی آقایان که خیلی ازتعهد دادن می ترسند و فرار می کنند ؟

-البته ، ولی خانمها هم در به وجود آمدن این "ترس" نقش دارند.البته اجازه بدهید قبل از آنکه بحث جدی تر شود یک نکته طنزگونه از یک کمدین مشهور برایتان بگویم.که خطاب به خانمها می گوید:اگر قصد ازدواج باکسی راندارید بهترین کار این است که به او بگوئید می خواهم با توازدواج کنم،از تو بچه دار شوم و... مطمئن باشیدچنان با به فرار می گذارد که می توانید رد لاستیکهای چرخ ماشینش را به کف خیابان ببینید!

»خوب شما گفتید خانمها دراین ترس نقش دارند،نقششان چیست؟

-ببینید ناشیانه ترین کار دراین ارتباط این است که شما از کسی بخواهید یکمرتبه "بزرگترین تعهد" زندگیش را به شما بدهد این کار بسیار محدود کننده  و رنج آور است ،بنابراین غالباً با واکنش های غیرمنتظره مواجه می شود من دریک سمینار درباره ازدواج شرکت کرده بودم سخنران که آدم با تجربه ای بود راجع به همین موضوع صحبت می کرد وی رو به خانمهای آن جمع کرد و گفت: اگر شما با یک نفر آشنا شوید اشکالی دارد؟ همه گفتند نه!بعد گفت اگر بلافاصله بعد از آشنایی او دست به گردن شما بیاندازد چطور؟یک مرتبه تمامی خانمها انفجارگونه جواب دادند که نه خیلی هم بد است !و او هم بلافصله گفت وقتی شما در اوایل آشنای موضوع ازدواج و تعهد داغ را پیش می کشید چنین حسی به آقایان دست می دهد

»آقای مالکی شما از یک طرف می گویید در یک رابطه خوب "تعهد"باشد از طرف دیگر می گویید آنرا از آقایان نخواهید ،بلاخره چه کارباید کرد؟

نکته همین جاست این تعهد را نباید "یکجا"و ناگهانی بخواهید چرا که سنگینی یک عمر تعهد هر کسی را منفعل می کند باید آنرا همانطور که در جلسه قبل گفتیم بشکنید و مرحله به مرحله ،در چهار مرحله طی کنید به این صورت هم به تعهد که لازمه یک رابطه پایدار است دست پیدا کرده اید و هم طرف مقابلتان را "فراری"نداده اید و یا بستررفتارهای غیرصادقانه رافراهم نکرده اید .

»می شود یک بار دیگر این چهار مرحله را توضیح دهید؟

-البته ،قبل از هر چیز یک پیش مقدمه وجود دارد یعنی مرحله ای که هیچ تعهدی نیست در آن مرحله شما با کسی آشنا می شوید و این آشنایی تا مرحله علاقه و عشق پیش می رود که نباید بیش از دو تا سه ماه طول بکشد و حالا تازه مرحله اول تعهد شروع می شود یعنی شما و او احساس می کنید که در این رابطه انحصاری هستید ،نه او و نه شما به کس دیگری فکر نمی کنید که زمان آن حداکثر باید سه ماه طول بکشد .

»آقای مالکی ببخشید میان کلامتان ،ولی شما چرا اینقدر روی محدودیت زمانی تأکید دارید ؟

-علت این است که اگر زمان محدود نباشد به خاطر جاذبه های عشق  پیش خود تصور می کنیم همه چیز خوب پیش می رود ولی بعد از گذشت ماهها و یا یکی دوسال می بینیم طرف مقابلمان را دیگری را برای زندگی انتخاب کرده و در آن صورت احساس خسارت و نارضایتی شدیدی را تجربه خواهیم کرد .

»بله متوجه اهمیت قضیه شدم لطفاً مرحله دوم تعهد را توضیح دهید .

-بعد از احساس بوجود آمدن علاقه انحصاری در خود،باید به تکامل آن بپردازید در این مرحله "شناخت"از هم مهمترین عنصر است یعنی باید به تعهد بدهید که روی رابطه اتان کار کنید مشکلاتتان را طرح کرده وحل کنید،عقاید علایق مشترک خودرا هرچه بیشترکشف وروی آن کارکنید این مرحله بین سه تا شش ماه است که می توانیم از آن به عنوام "نامزدی غیررسمی" نام برد یعنی خانواده در جریان ارتباط هستندولی هنوز عقد رسمی صورت نگرفته است.می دانم الآن می پرسیدبعضی خانواده ها اجازه نمی دهند با این حال این سرنوشت شماست وباید با فکری خلاقانه مشکلتان راحل کنید ودر این رابطه می توانید از مراکز معتبر مشاوره استفاده کنید.پس محور اصلی مرحله دوم تعهد کار مداوم برروی شناخت بیشتر رابطه است.

»جناب مالکی مرحله سوم چه خصوصیاتی داردوچقدر طول می کشد؟

-این مرحله همان "نامزدی رسمی" است که عقد رسمی انجام می شود وحالا وارد مرحله اصلی تعهد شده اید برای آینده نقشه می کشید زمان عروسی را مشخص می کنیدو از همه مهمتر فرایند رشد رابطه عاطفی  وزناشویی را ادامه می دهید،برای این مرحله زمان محمدودی نیست هرزمان امکانات مادی ومعنوی وبلوغ رابطه اتان اجازه داد می توانید سر خانه وزندگی اتان بروید.البته هر چه سن شما کمتر باشد این مرحله می تواند طولانی تر باشد به هر حال باید احساس بلوغ در رابطه اتان حس کنید در آن صورت مرحله چهارم تعهدتان که همان ازدواج است آغاز می شود،تعهد همیشگی برای با هم ماندن.

در انقلاب صنعتی "ابزارهای مکانیکی" به کمک "بازوهای انسان" آمدند ودر قرن حاضر "وسایل اندیشیدن" به کمک "مغز انسان" آمدند.«بیل گیتس»

                                     وبیگمان فکر افزار جی5 یکی از آنهاست.

                 سه سال غفلت!                       

چند سال پیش به مناسبتی یکی از آشنایان برایم هدیه ای آورد که همین فکرافزار جی5 بود شایدتوجیه باشدولی اینکه شغل پزشکی شغلی سنگین ومشغول کننده است در آن شکی نیست به همین خاطر نسبت به استفاده از جی5 بی خیال بودم با آنکه به سخنان آن آشنای صمیمی که تأکید زیاد می کرد که جی5 برایم مثبت است کوچکترین شکی نداشتم ولی با این همه تقریباً سه سالی می شد از آن استفاده نمی کردم  تااینکه بنا به ضرورتی برای آماده شدن در دوره سرپرستی مجبور شدم از آن استفاده کنم  واقعاً به این نتیجه رسیدم که با این سه سال غفلت به خودم ظلم کردم،چندی پیش که در این رابطه تلفنی با آقای مالکی صحبت می کردم از ایشان خواستم تا این بار یک توصیه کلیدی در رابطه با جی -5 به من بکنند تا جبران این سه سال غفلت را بکنم ،ایشان گفتند حتی برای یک لحظه هم کیف جی-5 به من بکنند تا جبران این سه سال غفلت را بکنم ،ایشان گفتند حتی برای یک لحظه هم کیف جی-5 را از دستت خارج مکن .من هم تصمیم گرفتم که حتماً رعایت کنم ،وضع جوری شده بود که حتی وقتی به رختخواب هم می رفتم کیف جی-5در دستم بود .همین امر باعث شد واقعاً به آن عادت کنم و همین عادت خوب باعث شده است روزانه دو تا سه ساعت وقتهای مرده ام را نجات دهم و خیلی به مشکل کمبود وقتم کمک کرده است .                                         دکتر احد موحدی (پزشک عمومی)

دو سال بود که کنکور می دادم ،انواع کلاسهای رنگارنک کنکور را رفته بودم و کتابهای زیادی را هم خریداری کرده بودم طوری که هزینه های آن برای پدر صبورم سنگینی می کرد اما متأسفانه ازموفقیت خبری نبود خدا شاهد است از هیچ تلاشی فروگذار نبودم ولی این اضطراب لعنتی کنکور مرا بیشتر فلج می کرد طوری که به یاد دارم در کنکور قبلی طوری دست و پایم می لرزید که مراقب جلسه پیشم ْآمد و گفت حالتان خوب است .مت‍‍أسفانه این دوسال با زجر زیاد مطالعه و هم با رنج شرمندگی از پدرواقوام

گذشت ولی خداوند دعاهایم را مستجاب کرد و مرا با جی5 آشنا کرد.راستش اول احتمال می دادم همانند سایر هزینه ها مؤثر واقع نشود ولی خوشبختانه وقتی شروع کردم و امسال در رشته مورد نظرم قبول شدم عکس آن اتفاق افتاد اگر چه جزء کم هزینه ترین چیزهایی بود که برای کنکور تهیه کرده بودم ولی سر جلسه کنکور آنچنان آرامشی داشتم که باسال قبل قابل مقایسه نبود و تنها علت آنرا جی5 میدانم که با آن مطالب وارد حافظه درازمدت می شود .چیزی هم که وارد حافظه درازمدت شود در هر شرایطی حتی اضطراب بیاد می آید و همین امر باعث آرامش و اعتماد به نفس میشود .در اینجا این تجربه دوساله و راه حل برای مشکل اضطراب را به کنکوریهای امسال هدیه می کنم و از آنها می خواهم قبل از آنکه اضطراب کشنده کنکور به سراغتان بیاید درسهایتان را با جی5 بخوانید و الا ممکن است هزینه های سنگینی به طول یک سال اتلاف وقت و پول را به دنبال داشته باشد.        آزاده پهلوانی (تهران)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد