دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

مورد تایید آموزش و پرورش قرار گرفته است

 

فکرافزار جی5 وسیله ی کمک آموزشی تقویت حافظه است که مورد تایید آموزش و پرورش قرار گرفته است و تحولی بزرگ در یادگیری و حفظ مطالب ایجاد می کند. فکرافزار جی5 اولین بار توسط آقای مهدی مالکی نژاد در 6 سال پیش در ایران مطرح شده است.

جناب مالکی قبل از اینکه جی5 را توضیح دهید لطفاً یک خاطره جالب برایمان تعریف کنید؟

به یاد دارم یکی از روزها یکی از اساتید دانشگاه پیش من آمد و گفت آقای مالکی بگذارید یک چیز جالب برایتان تعریف کنم، آن جعبه جی5 ایی که به من داده بودید نه تنها باعث شد که در گرفتن مدرک PHDام در زمینه تدریس زبان موفق شدم یک اتفاق جالبتر هم افتاد . من خواهرزاده ای دارم که فوق العاده بازیگوش و شیطان است به همین خاطر بارها و بارها سعی کردم با توجه به روشهای تدریس او را وادار به درس خواندن کنم ولی نتوانستم تا اینکه به نظرم رسید از جی5 استفاده کنم.

می دانید نتیجه چه شد؟

حالا او شاگرد اول کلاسشان است و مهمتر اینکه دیگر نیازی نیست که دائماً به او انرژی تزریق کنیم و بالای سرش باشیم تا تکالیفش را انجام دهد. او خود به خود به جی5 احساس بازی می کند و لذت می برد حالا آمده ام تا تشکر کنم!

ببینم می توانم نتیجه بگیرم که فکر افزار جی5 برای همه ی مقاطع کاربرد دارد از استاد دانشگاه گرفته تا بچه های دبستانی؟

دقیقاً ! ولی باید توجه داشت که فکرافزار جی5 که در حقیقت یک روش مطالعه است برای بچه های ابتدایی به بالا که قادرند پاداشهای مفهومی را درک کند مناسب است برای سنین پایین نیاز به آموزش والدین و معلمین در این رابطه می باشد. با این حال فکرافزار جی5 درس خواندن را به بازی تبدیل می کند.

چی گفتید؟! آیا درست شنیدم! درس خواندن به بازی تبدیل می شود؟ مگر می شود؟!!

بله،. در آغاز باور آن برای خود من هم دشوار بود. از دوران دبستان همیشه به یاد دارم که اگر نمره ی خوبی می خواهی و اگر می خواهی شاگرد اول بشوی و در درس موفق باشی باید زجر بکشی! باید زحمت بکشی! بدون تحمل سختی و زحمت و رنج، موفقیت امکان ندارد. ولی با فکرافزار جی5 حالا باورم تغییر پیدا کرده است، دیگر فکر نمی کنم باید در درس خواندن زجر کشید تا در کنکور موفق شد. بلکه برعکس فکر می کنم باید از درس خواندن لذت برد تا موتور انگیزه ی انسان قوی تر کار کند و بیشتر درس بخواند.

جناب مالکی، ببخشید کلامتان را قطع می کنم اینکه می گویید باید از درس خواندن لذت برد حرف قشنگ و شیرینی است ولی واقعاً در عمل چطور می شود این کار را کرد، مثلاً در درس زبان یا عربی اینهمه لغت و مطلب را چطور حفظ کنیم و لذت هم ببریم؟

 مسلماً از تکرار خسته می شویم! بله حق با شماست برای آنکه مطلبی وارد حافظه ی درازمدت ما شود باید تکرار کنیم ولی

تکرار عملی کسالت آور است و در حقیقت همان زجر کشیدن است و نقطه ی قوت فکرافزار جی5 هم همین نقطه است.

 یعنی تکرارها برای شما به یک بازی تبدیل می شود.چطور این کار انجام می شود؟

بر اساس پاداشهای فوری که از آزمایش آقای باراس اف اسکینر، دانشمند آمریکایی گذاشته شده است بر اساس این اصل انگیزه هر کاری بستگی به دو عامل دارد: 1- گرفتن پاداش 2- زمان پاداش حال هر قدر مقدار پاداش،‌زیادتر باشد انگیزه بیشتر می شود. این مورد در درس خواندن زیاد قابل اجرا نیست مثلا‌ً‌ برای هر صفحه کتاب که مطالعه میکنید اگر 10000 تومان بدهند، مطمئناً‌ساعتها سرتان را هم از روی کتاب برنمی دارید ولی کجا می توان این ده هزار تومان پاداش برای هر صفحه را پیدا کرد،‌به ما هم بگویید دنبالش برویم! بنابراین می بینید که زیاد عملی نیست.

خوب اگر عمل اینست پس تکلیف پاداشها چه می شود؟ چطور به نتیجه برسیم؟

خوب حالا که روی پاداش زیاد نمی توانیم حساب کنیم می توان روی زمان پاداش برنامه ریزی کرد و فکرافزار جی5 دقیقاً همین کار را می کند، یعنی بلافاصله پاداش می دهد و زمان پاداش را تا آنجا که ممکن است کوتاه می کند و این اثر تشدیدکنندگی در تشویق و انگیزه دارد.خوب این چه ارتباطی با بازی دارد؟شما اگر دقت کنید می بیند تمام بازیها از همین خاصیت برخوردارند مثلاٌ در بازی شطرنج که یک بازی فکری است شما عمیقاً‌ فکر می کنید که طبیعتاً باید از آن فرار کنید ولی چرا فکر کردن را رها نمی کنید و تازه به آن ادامه هم می دهید چون اگر یک حرکت درست انجام دهید،‌بلافاصله توسط خودتان یا دیگران احساس تشویق و برتری می کنید که همان پاداش فوری است و یا مثلاً اگر فوتبالیستی یک حرکت زیبا انجام دهد بلافاصله توسط تماشاگران تشویق می شود و پاداش فوری می گیرد.اینکار در جی5 چور انجام می گیرد؟در فکرافزار جی5 شما مطالب درسی را بر روی فیش های کاغذیکوچکی به اندازه 10*5 سانتی متر به صورت سؤال و جواب می نویسید مثلاً‌یک طرف لغت انگلیسی و طرف دیگر معنای آنرا یا با یک سؤال فیزیک و پشت آن جوابش را و در داخل خانه های جعبه جی5 که از 5 خانه تشکیل شده است قرار می دهید حالا شروع به تکرار و مرور مطالب می کنید هر فیش که بلد باشید به خانه بعدی می روید و احساس می کنید که امتیار گرفته اید و چون این احساس فوری و بلافاصله است، احساس بازی می کنید.ببخشید آقای مالکی من هوز متوجه نشده ام که چرا باید احساس بازی به ما دست بدهد؟ آیا واقعاً در عمل چنین است؟اجازه بدهید یک اتفاق که برای خودم افتاده است را برایتان بگویم، یک شب به قدری از کار روزانه خسته بودم که واقعاً‌ حال و حوصله هیچ کاری را نداشتم. آنقدر خسته بودم که حتی اینکه همت کنم و بالش را زیر سرم بگذارم نداشتم، چه رسد به اینکه چیزی مطالعه کنم. همانطور که دراز کشیده بودم واستراحت می کردم متوجه شدم فکرافزار جی5 ام کنار دستم است با خودم گفتم بگذار یک فیش نگاه کنم، یک فیش که چیزی زیادی نیست. فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟ نه تنها آن فیش را بلکه فیشهای خانه بعدی که چیزی نزدیک به 150 فیش می شد را مطالعه کردم! خیلی جالب بود! اگر خودم تجربه نکرده بودم باور نمی کردم،‌البته در بازی این امر طبیعی است برای مثال مبینید فلان بازیکن فوتبال از خستگی رمق ندارد تا حرکتی بکند ولی همینکه به توپی می رسد که شانس گل کردن دارد مثل برق با انرژی می شود و عکس العمل نشان می دهد.یعنی جی5 هم مثل برق انرژی می دهد؟ولی مثل برق آدم را نمی گیرد که کار آدم به بیمارستان بکشد! ولی چون انسان احساس پاداش فوری می کند همین که یک فیش را مرور می کند و به خانه بعدی می رود یعنی در حقیقت امتیاز و پاداش می گیرد وسوسه می شود بعدی را هم نگاه کند و همین طور تا آخر پیش می رود. لذت فیش از جنس پاداشهای مفهومی است یعنی احساس رضایت از این که موفق شده ایم و چیزی یاد گرفته ایم و از استعداد خود استفاده کردهایم. به خاطر همین ما شاهد مواردجالبی از کسانی بوده ایم که از درس خواندن سرخورده شده بوده اند و با جی5 به یکباره احساس تحول عمیقی را در درس خواندن و مطالعه خود احساس کرده اند.بدمان نمی آید حداقل یکی دو موردی را ذکر کنید؟

بله چشم ! مثلاً‌ یک دوست دانش آموزی را می شناسم که نقل می کرد که در سال چهارم بودم هرچه بیشتر می خواندم نتایج بدتری می گرفتم. دائماً از اینکه چرا خداوند مرا اینقدر کم استعداد آفریده خودم را تحقیر می کردم و به قدری از این موضوع ناراحت بودم که دیگر این همه رنج کشیدن برایم قابل تحمل نبود. پیش پدرم رفتم و گفتم می خواهم ترک تحصیل کنم و به سربازی بروم، ولی می گفت وقتی خانواده م فهمیدند می خواهم درس را رها کنم برایشان خیلی غیرمنتظره بود چون می دیدند که من خیلی درس می خوانم ولی نمی دانستند چقدر رنج می کشم، پدرم مرا خیلی نصیحت کرد ولی تصمیم را گرفته بودم. دیگر برایم قابل تحمل نبود. فردای آن روز همان طور که ناامیدانه در پیاده رو قدم می زدم ناگهان پایم به یک آگهی خورد که اتفاقاً‌ چند نفری هم از روی آن رد شده بودند بی تفاوت خم شدم و آن را برداشتم. در مورد فکرافزار جی5 بود، شروع به خواندن کردم نه از باب اطلاع بلکه بیشتر برای فرار از چنگال سرخوردگی ولی هرقدر بیشتر خواندم حسی به من می گفت یافتی!‌آنچه لازم داشتی یافتی! طوری که هیجان تمام وجودم را گرفت و با آن که پول به اندازه کافی همراهم نبود خودم را به مؤسسه پگاه رساندم و از فروشنده اطلاعات بیشتری کسبکردم و بلافاصله بعد از ظهر آن را خریداری کردم و تا این لحظه که دانشجو شده ام لحظه ای آن را از خودم جدا نکرده ام.آقای مالکی وقتی شما این مورد را حکایت می کردید احساس برانگیختگی خاصیدر چهره شما نمایان بود واقعاً چه احساسی دارید؟همان طور که می بینید قابل وصف نیست،‌شما نمی دانید چه لذتی دارد وقتی می بنید کسی که می خواهد ترک تحصیل کند به وسیله شما به تحصیل امیدوار می شود، موفق می شود و از درس خواندن لذت می برد.جناب آقای مالکی آیا نقطه قوت جی5 بیشتر به بازی در آوردن و لذت بخش کردن یادگیری و درس است. یا نقطه برجسته دیگری هم دارد؟این تنها یک بعد ویژگی های جی5 است. بعد اصلی تر و مهم تر آن این است که با فکرافزار جی5 یادگیری علمی می شود یعنی نظم و انسجام پیدا می کند.خوب علمی شدن چه مزیتی برای ما دارد؟ببینید شما برای آنکه چیزی را یاد بگیرید تکرار می کنید ولی این تکرار هیچ نظم و ترتیب علمی ندارد دقیقاً مثل گندم دیم می ماند که بعضی مواقع اگر شانس شما بگیرد جواب می دهد و بعی مواقع هم نه. ولی شما که مثلاً‌می خواهید کنکور شرکت کنید دیگر نمی توانید به دنبال اگر و شاید و احتمال باشید. شما باید حتماً‌ آنچه را یاد می گیرید در حافظه درازمدت خود داشته باشید تا بدون تردید بتوانید از آن استفاده کنید. جی5 به شما کمک می کند اینکار را علمی انجام دهید.چه طور؟خانه های جی5 بر اساس منحنی فراموشی ابینگ هاووس طراحی شده است به طوری که زمانهای تکرار شما را تنظیم می کند بدون آنکه حتی خودتان متوجه شوید فقط کافی است طبق قوانین بازی رفتار کنید خود به خود در کانال زمان بندی شده ای قرار می گیرید. البته اصول روانشناسی یادگیری دیگری هم در قوانین آن استفاده شد است که مجال بحث آن نیست و در داخل کیف فکرافزار جی5 توضیح داده شده است.در صحبتهای شما مثالی در مورد کنکوری ها وجود دارد، بیشتر توضیح دهید؟ البته، در کنکور 3 نکته است که نقش حیاتی دارد: 1- وقت 2- سرعت عمل و 3- روحیه و اعتمادبه نفس که علیرغم اهمیت آن به آن بی توجهی می شود لازمه هر سهمورد فوق تسلط به یادگیری است به طوری که آنچه یاد می گیریم واقعاً به گونه ای وارد حافظه درازمدتمان شود که هر لحظه و در هر شرایط بیاد آوریم. حتی اگر آمادگی جسمانی زیادی هم نداشتیم زیرا کنکور فقط تنها در یک یا دو روز برگزار می شود و معلوم نیست حتماً آن روز از نظر جسمانی سرحال باشیم و از طرفی بلافاصله و بدون فکر کردن زیاد بخاطر آوریم زیرا در کنکور وقت زیادی برای جواب به تستها نداریم. با جی5 این موارد امکان پذیر می شود.فرمودید که جی5 در سرعت عمل در تست زدن مؤثر است؟جی5 که وسیله ای برای حفظ کردن است چطور در سرعت زدن مثلاً یک تست فیزیک یا ریاضی مؤثر است؟سؤال بجایی است بگذارید نقل قول یکی از اساتید طراح ریاضی کنکور را برایتان نقل کنم!‌وی می گوید من طراحی سؤالات کنکور یکی از سالها را به عهده داشتم. بعد از برگزاری آزمون از طرف نفر سوم المپیاد ریاضی همان سال هم شده بود پرسیدم علت موفقیت تو در ریاضی چه بود؟ گفت: تکرار. وی نزدیک 2000 تست را حل کرده بود. من با تعجب پرسیدم که شما که نفر سوم المپیاد بودی دیگر چرا اینقدر تست های تکراری حل کردی گفت: در کنکور سرعت عمل نقش حیاتی دارد و فقط با تکرار می شود حضور ذهن داشت. این استاد نقل کرد که من بر همین اساس فرزند خودم را که پیش دانشگاهی بود با جی5 آشنا کردم و تمامی مسائل حساب، دیفرانسیل و انتگرال را بعد از آنکه حل کردیم داخل فیش نوشته و در جی5 قرار دادیم. نتیجه آن شد که سرعت عمل او به طور شگفت آوری افزایش یافته است.جناب مالکی هرقدر شما بشتر توضیح می دهید واقعاً‌ بیشتر احساس می کنم جی5 یک ناشناخته است ولی خوانندگان ممکن است هنوز از جی5 یک تصویر واضح و شفاف نداشته باشند و فکر کنید اگر یک وسیله این همه کار مهم انجام می دهد و این قدر مؤثر است حتماً‌ خیلی هم پیچیده است مثلاً‌چیزی شبیه کامپیوتر است و حتماً‌ خیلی هم گران!فکرافزار جی5 وسیله بسیار ساده ای است که از جعبه ای به طول 33 سانتی متر و 5 خانه و یک کیف یادگیری 2000 عدد فیش یک گیره مخصوص،‌دفترچه راهنما و کاست راهنما تشکیل شده است و قیمت نوع کامل آن هم خوشبختانه مناسب است و 65000 ریال می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد