دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

10000 لغت آلمانی در یک و نیم سال!

جی5 ی ناشناخته

ازدواج و پشیمانی

نکته: از این پس در بخش مصاحبه، به مواردی خواهیم پرداخت که به شمایی که خریدار جی5 هستید و یا نیستید، ‌فرقی نمی کند، کمک می کند تا عمق زندگی خود را افزایش دهید. چه بسا هیچ ربطی به جی5 هم نداشته باشد، این هدیه معنوی را از ما بپذیرید!

-خوب جناب آقای مالکی، در شماره قبل تا آمدیم گرم شویم و دور بگیریم و وارد اصل قضیه شویم، فضا کم آوردیم و به قول معروف تشنه ماندیم، ‌حالا همانطور که گفتید واضح و رک بگویید برای انتخاب درست شریک زندگی در عمل چه باید کرد؟

» اگر اجازه دهید برای اینکه وارد اصل مطلب شویم یک مقدمه از مطالب گذشته داشته باشیم تا انسجام بحث بهم نخورد. اینطور بهتر نیست؟

-البته بفرمایید.

» ما در شماره قبل گفتیم که در انتخاب همسر باید زاویه نگاهتان را چگونه انتخاب کنیم که بعد از گذشت 10 یا 20 سال بعد از ازدواج پشیمان نشویم و آن توجه به شخصیت فرد مورد نظرمان بود و گفتیم در این راه یک خطر اشتباه کردن هم وجود دارد و آن اینکه به جای توجه به لایه های عمیق شخصیت به لایه سطحی توجه کنیم و گفتیم مواردی مثل اینکه کسی ظاهری مهربان داشته باشد، خوش صحبت باشد، تحصیل کرده باشد، اهل سفر و شاد و شوخ طبع باشد، مربوط به همان لایه های سطحی می شود ولی مواردی مثل اینکه شخصی انسانی متعهد باشد، به رشد شخصی خود اهمیت بدهد و یا رفتاری صادقانه داشته باشد و یا مسئولیت پذیر باشد و خود راباور داشته باشد و یا مثبت اندیشی جز لایه های عمیق شخصیت می باشد.

-خوب بعد از این خلاصه فکر می کنیم وقت آن رسیده وارد لایه های عمیق شویم، ما که آماده ایم.

»بسیار خوب برای اینکه مطالب کمی ملموس تر شود مثالی بزنم، شما یک کیک را در نظر بگیرید که ظاهری زیبا دارد جوری که آدم تمایل دارد هر چه زود ترتیبش را بدهد و به عبارتی جذب آن می شود این همان لایه سطحی شخصیت، حال اینکه این کیک از چه مواردی ساخته شده است؟ آیا موادش مرغوب است یا تقلبی؟ موضوعی است که به لایه عمیق شخصیت شباهت دارد. شاید بروز ترکیبهای رنگی و اسانس آنرا خوب آراسته باشند ولی وقتی آنرا می خورید اگر تقلبی باشد، عوارض آن بعداً معلوم می شود درست مثل کسی که آنرا برای زندگی آینده انتخاب می کنیم و در اوایل زندگی خیلی احساس لذت می کنیم ولی بعد...

-آقای مالکی، بیش از این ما را نترسانید! قرار شد کمی کاربردی تر صحبت کنید و را ه حل ارائه دهید.

» اتفاقاً من فکر می کنم همین که شما مرکز توجه تان را از خصوصیاتی که مربوط به لایه های سطحی است به "هویت" و لایه های عمیق متمرکز می کنید قدم بزرگ و کاربردی را برای سعادتمند شدن برداشته اید و اما حال بیایید برای نمونه چند مورد از آنها را با هم مرور کنیم.

-برای شروع فکر می کنید کدام از همه مهم تر باشد؟

» من فکر می کنم "توجه به رشد شخصی" یکی از موارد بسیار مهم و در عین حال مظلوم است که اثرات آن هم خیلی عمیق است. مظلوم از این نظر می گویم که همه ما می دانیم اگر شریک زندگی ما رفتاری صادقانه نداشته باشد و یا فردی مثبت اندیش نباشد چه اتفاقی در زندگی ما خواهد افتاد ولی کمتر موقعی است که فکر کنیم اگر شریک زندگی ما به رشد شخصی اهمیت ندهد چه عوارضی برای زندگی مشترک پیش می آید.

-واقعاً در عمل چه مشکلی پیش می آید؟

»ببینید در دوران نامزدی و یا حتی اوایل ازدواج این مشکل زیاد خود را نشان نمی دهد چون در پناه گرمای عشق و جاذبه های جنسی و علایق بوجود آمده همه چیز به خوبی پیش رود و با کمی گذشت مشکلاتی که بوجود می آید حل می شود اما، وقتی مدتی از ازدواج می گذرد حالا که آتش عشق اولیه کم فروغ تر شده است با بروز هر مشکلی به جای آنکه به راه حل آن پرداخته شود به ناسازگاری می انجامد چرا که طرف مقابل شما حاضر نیست وقتی را برای اصلاح خودش که همان "تعهد به رشد شخصی" است بگذارد و اینجاست که شما خود را تنها احساس می کنید و احساس می کنید به تنهایی باید بار حل مسئله اش را به دوش بکشد.

-می شود یک مثال بزنید؟

»بله، فرض کنید در یک مهمانی خانوادگی شخصیت شما با خانواده شما را به نیشخند گرفته است. طبیعتاً شما بعد از جلسه حتماً از او خواهید خواست در این رابطه با شما صحبت کند و یا رعایت حال شما را بکند ولی او در جواب شما بگوید: من همینم که هستم، می خواهی بخواه می خواهی نخواه! حال تصور کنید هر بار که مشکلی پیش می آید و باید با صبوری و اطلاع آن را حل کرد شما چنین جوابی را بشنوید. آیا فکر می کنید هنوز هم احساس خوشبختی می کنید حتی اگر همسرتان هم خیلی شوخ طبع باشد؟

-البته که نه! ولی خوب خیلی از افراد چنین جواب تند و تیزی نمی دهند ولی در حل مشکل پیش آمده حال از هر نوعی باشد اینکه اسم بچه را چه بگذارند و یا اینکه مشکلات مالی خود را چگونه حل کنند ناکام می مانند آنها چطور؟

»اتفاقاً این هم برمیگردد به همان"تعهد به رشد شخصی" اینکه آیا برای حل آن مشکل شخصی حاضر است در سمیناری شرکت کند و یا با "مشاوری" مشورت کند و یا خیلی کم خرج تر از آن کتابی یا نواری یا الگوی مثبتی پیدا کند و مطالعه کند  یا اینکه به لجاجت می پردازد؟

-جناب مالکی ، من قبول کردم این از همان مواردی است که انسان زیاد در اوایل آشنایی و اوایل زندگی به آن دقت نمی کند چون چندان به آن نیاز ندارد. حالا شما بگویید چه سوالاتی از نامزدمان بپرسیم و یا دنبال چه علایمی باشیم که این لایه عمیق شخصیتی را نشان دهد؟

»باید از او بخواهیم که در سمینارهایی که در مورد ازدواج برگزار می شود شرکت کند، ببینیم آیا موافق است یا نه. از او بپرسیم اطلاعات خود را در رابطه با زندگی مشترک و مسائل زناشویی از کجا کسب کرده است؟آیا در ازدواج اطرافیانش دقت کرده و الگوی مناسبی برای خود انتخاب کرده است؟آیا به مباحثی که در زمینه موفقیت در زندگی زناشویی است با دقت و علاقه گوش می دهد؟

-این مواردی که شما در قالب سوال مطرح کردید همه مربوط به ازدواج است آیا شما "تعهد به رشد شخصی"را صرفاً در رابطه با ازدواج می بینید یا نه؟ آن را گسترده تر می دانید؟

»نه خیلی بیشتر، برای مسائل دیگر هم می توانیم از او بپرسیم آیا تا به حال احساسات خود را تجزیه و تحلیل کرده است؟آیا در ظرف چند سال گذشته یک یا چند عادت بد خود را انتخاب کرده و روی آن کار کرده است یا نه؟ مثلاً برای پنج سال آینده می خواهد چه تغییراتی در خود ایجاد کند؟ بزرگترین نقطه ضعف خود را در چه می داند؟ آیا می نشیند و راجع به خودش فکر کند؟ یعنی خود را تجزیه تحلیل کند؟ آیا آنقدر انعطاف دارد که خود را تغییر دهد؟ مطمئناً شما هم می توانید یک تعداد سوال به این لیست اضافه کنید.

-آیا نظر شما این است با این سوالات می شود پی برد نامزد ما متعهد به رشد شخصی هست یا نه؟

»البته این سوالات، وحی مطلق نیستند و باید با دقت و زیرکی با آن برخورد کرد.

-منظورتان چیست؟

»ببینید ما گفتیم که ببیند نامزدتان در سمینارهای مربوط به ازدواج شرکت می کند یا نه یا حاضر است برای حل مشکل با یک مشاور، مشاوره کند یانه. اما باید یک حقیقت را در نظر داشته باشیم بعضی مواقع اتفاقاتی می افتد که مثلاً اعتماد طرف مقابل شما از این موارد سلب شود در حالی که او واقعاً دوست دارد تغییر کند و رشد کند.

-می شود واضح تر بگویید، حداقل یک مثال بزنید؟

»اجازه بدهید یک ماجرا را که خودم از نزدیک شاهد بوده ام برایتان نقل کنم. دختر خانمی که خیلی به مشاوره اهمیت می داد، برای مشاوره در رابطه بانامزدش پیش یک مشاور می رود، مشاور وقتی تفاوت سنی زیاد با نامزدش را متوجه می شود بطور یک جانبه و احساسی شروع می کند به نفی این رابطه و حتی می گوید: این یک جنایت است! البته تفاوت سنی به ویژه اگر فاحش باشد می تواند در زندگی اختلال ایجاد کند ولی واقعاً آنچه یک زندگی زناشویی را به سوی کامیابی و سعادت سوق می دهد همان لایه های عمیق شخصیت فرد است حال تصور کنید اگر این خانم اعتماد خود را به این مشاور از دست بدهد و در همان حال مورد پرسش شما واقع شود که آیا برای رشد شخصی خود حاضر است مشاوره بکند یا نه مسلماً جواب منفی خواهید شنید در حالی که او واقعاً به این امر اعتقاد دارد ولی بخاطر تصور و یا تجربه بد اعتماد خود را از دست داده است بنابراین باید به این جنبه از مسئله هنگام سوال کردن دقت کرده تا جواب کاذب نگیریم!

-منظورتان این است که کلیت سوالات را در نظر قرار دهند؟

»دقیقاً

-خوب جمع بندی می کنید؟وقت تمام است!

»به چشم! ما در این مباحثی که آغاز کرده ایم تلاش می کنیم کسانی را کمک کنیم که می خواهند شریک زندگی خود را پیدا کنند چه اهداف و خصوصیاتی را در نامزدشان جستجو کنند و البته در خودشان هم پرورش دهند که هر چه از ازدواجشان می گذرد ارتباطشان محکم تر و شیرین تر و عمیق تر شود؟ خصوصیاتی که مربوط به لایه عمیق شخصیت یعنی همان هویت و تعهد شخصی است از مواردی مثل صداقت، خود باوری، مثبت اندیشی، مسولیت پذیری و اندیشه برنده-برنده داشتن و تعهد به رشد شخصی می توان نام برد و سعی می کنم ضمن توضیح سوالات کاربردی که در این زمینه می توان مطرح کرد را در آخر بحث بیاوریم. منتظر نظرات شما هستم.

-خوانندگان عزیز چطور می توانند با شما در این رابطه ارتباط داشته باشند؟

»می توانند به آدرس:Email:MMaleki@hotmail بفرستند و با شماره تلفن 2239271-0261 در روزهای فرد یعنی یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه در ساعت 4 تا 5 تماس بگیرند. خوشحال می شویم نظرات و تجربیاتشان را در این رابطه دریافت داریم.

برای دریافت رایگان بروشور جی5 ،برنامه هفتگی و برگه تعیین سطح زبان انگلیسی همین حالا با ماتماس بگیرید.

 

98%!                                                                       محمد قدرت زاده (شیراز)

خواهر کوچکم کلاس زبان میرفت در آنجا به آنها پیشنهاد می کنند تا از فکرافزار جی5 برای حفظ کردن لغات استفاده کنند و او هم یکی تهیه می کند. خوب تا چند وقتی از آن استفاده می کند و بخاطر تعطیلات آن را کنار گذاشته بود من از سر کنجکاوی یک نگاهی به بروشور و مصاحبه آقای مالکی انداختم و احساس کردم باید چیز بدرد بخوری باشد با آنکه دو ماه مانده بود به کنکور امسال شروع کردم به استفاده از جی5 و چون زمان محدود بود فقط برای ادبیات از آن استفاده کردم میدانید چه نتیجه ای گرفتم 98% ادبیات امسال را زدم با خودم گفتم ای کاش از اول مهر از آن استفاده می کردم.

 

از تکرار بدم می آمد تا اینکه ...                                      فاطمه آل طاها (تهران)

آنقدر از تکرار بدم می آمد که حاضر بودم هر کاری بکنم ولی کار تکراری نکنم، همین امر باعث شده بود اکثراً از آنچه میخواهم نتیجه نگیرم بویژه سال قبل که می خواستم مجدداً کنکور شرکت کنم واقعاً‌ ماتم گرفته بودم تا اینکه توسط یکی از دوستانم با جی5 آشنا شدم به قول او جی5 خوراک توست که از تکرار کردن بدت میآد آنرا تهیه کردم و واقعاً‌ دریچه ای نو از یادگیری که جای آن در این سالها درس خوانده ام خالی بود به رویم باز شد و امسال هم در کنکور احساس تسلط و اعتماد به نفس عجیبی کردم و از این بابت از دست اندکاران موسسه پگاه-مالکی تشکر می کنم.

 

10000 لغت آلمانی در یک و نیم سال!              مدیر یک کارخانه بیسکویت سازی معروف

من مدیر یکی از کارخانجات معروف بیسکویت سازی هستم، قرار بود برای بورسیه شدن به آلمان برویم به همین خاطر باید زبان آلمانی را تا حد تسلط می آموختم در انستیتو گوته ثبت نام کردم از سر اتفاق آقای مالکی که یکی از دوستانم می باشد همزمان با جی5 هم آشنا شدم و شروع به استفاده کردم نتیجه، فوق العاده غیرمنتظره بود من بعد از سه ماه توانستم زبان آلمانی را همراه با تعداد زیادی لغت یاد بگیرم. این ماجرا گذشت و من همچنان به استفاده از جی5 ادامه دادم و بعد از یکسال و نیم اینک حدود 10000 لغت آلمانی را در حد تسلط یاد گرفته ام روزی به خاطر ارتباطات کاری با یک مهندس آلمانی صحبت می کردم چنان از دایره لغت من تعجب کرده بود که با اشتیاق از روش یادگیری من سوال کرد. وقتی گفتم از فکرافزار جی5 استفاده می کنم در همان شگفتی گفت: اساس آموزش و پرورش آلمان بر این روش استوار است.

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد