دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

همگی مرا نگاه می کنند

آقای مالکی لطفا صحبت را با ذکر یک ماجرا شروع کنید؟

به چشم! چون در آستانه تعطیلات تابستانی هستیم و طبیعتا اوقات فراغت بیشتری حاصل میشود این ماجرا میتواند بویژه برای کسانی که میخواهند در تابستان یک زبان خارجی را یاد بگیرند جالب باشد.

حالا ماجرا چیست؟

یک روز آقایی پیش ما آمد و گفت میخواهم زبان را جوری یادبگیرم که در خارج از کشور قادر به صحبت باشم از او پرسیدم چقدر سواد داری؟ و چقدر وقت داری؟ کجا میخواهید بروید؟ و بالاخره چقدر میخواهید هزینه کنید؟

چه جوری جواب شنیدید؟

با کمال تعجب گفتند میخواهند هزینه شان از 10-12 هزارتومان بالاتر نشود در عرض سه ماه مسلط شوند و تازه روزانه بیشتر از یک تا دو ساعت هم وقت ندارند تازه تا سه ماه دیگر هم به ژاپن بروند و تا سیکل هم بیشتر سواد ندارند!

واقعا با این هزینه و این وقت کم و این سطح تحصیلات آیا یادگیری زبان درصد مکالمه و صحبت کردن امکان پذیر است؟

 به همین خاطر ماجرای این آقا جالب از آب درآمد سوال بعدی اتوماتیک من این بود چرا میخواهی به ژاپن بروی؟ جواب ایشان این بود که من یک کارگر جوش کار هستم و تمام زندگیم به این بسته است که در این کار موفق شوم و این کار توسط یکی از آشنایان نزدیک برایم فراهم شده است وضع مالی ام اصلا خوب نیست ولی باید به هر قیمتی شده بتوانم زبان انگلیسی را یادبگیرم تا بتوانم این شغل را داشته باشم .

خوب جواب شما چه بود؟

اول خواستم به او بگویم که باید با این همه محدودیت حتما معلم خصوصی بگیرید و یا حداقل به کلاس آموزشگاه بروید که دیدم هیچکدام راه حل مناسبی نیست بنام این گفتم فلان کتاب مکالمه زبان را با نوارهاییش باید تهیه کنی و با جی5 آن را یادبگیری چون با جی5 از وقتهای مرده ات میتوان به خوبی استفاده کنی تکرار مطالبی که یاد گرفته اید علمی و منظم می شود از همه مهم تر چون شاغل هستی و خستگی یکی از عوامل بازدارنده است با جی 5 تکرارهایت حالت بازی پیدا میکند و همین باعث حوصله کنی و تکرار لغات و اصطلاحات و عبارت زبان را انجام دهی

بالاخره نتیجه چه شد؟

ایشان هیچ چاره ای نداشت جز این که پیشنهاد ما را بپذیرد آخر با 10-12هزار تومان چطور می شود در این فاصله زمانی کم زبان انگلیسی را آن هم در حد صحبت کردن فراگرفت البته ایشان توسط یکی از آشنایانشان به ما معرفی شده بود و قبلا سفارش شده بودند که هر راه حلی  دادیم بپذیرد

 آقای مالکی با توجه به در پیش بودن اوقات تابستان و اوقات فراغت چه پیشنهادی برای خوانندگان

موفقیت دارید؟

من فکر میکنم این سه ماه هم برای دانش آموزان و هم دانشجویان فوق العاده مثبت باشه.

چطور؟مثلا برای یک دانشجو و هر فرد دیگر چطور می تواند مثبت باشه؟ البته می دانم حتما پیشنهاد شما به نوعی به استفاده از جی 5 مربوط میشود بنابراین بهتر از بپرسم با جی5 چطور می توان تابستان پربارتری داشت؟

من فکر می کنم یادگیری زبان انگلیسی الویتی است که ما بارها یادگیری آ؛ن آ

آن را با تاخیر انداخته ایم و یا آن طوری که دلمان می خواسته برای آن وقت و انرژی نگذاشته و قالبا تابستان را برای این موضوع انتخاب می کنیم ولی...

ولی یک مرتبه می بینیم تابستان رو به پایان است و ما کاری نکرده ایم؟

دقیقا اکثر یکی دو ماه اول به اینکه چکار کنیم و چطور برنامه ریزی کنیم می گذرد و تا می آییم شروع کنیم می بینیم دیگر وقت نمانده و با دلخوری از خودمان و شاید دیگران آن را برای فرصتی دیگر می گذاریم

در حالی که با یادگیری زبان پنجره ای طلایی بر روی موفقیت آتی و چشم اندازهای دنیای مدرن به روی ما گشوده می شود.

دقیقا ببینید شما اگر بخواهید با اینترنت که می تواند واقعا تحولی را در زندگی ما ایجاد کند هم از نظر حرفه ای هم از نظر رشد شخصی کارکنید بدون زبان بسیاری از لذت ها و یادگیری ها و فرصتها را  از دست می دهید من خودم شخصا چند وقتی است شروع کرده ام با کامپیوتر برنامه های زیادی را کار می کنم به همین خاطر که به زبان آشنایی مناسبی دارم به قدری راحت وارد help  برنامه ها می شوم و مسائلم را حل می کنم که انگار چند استاد در خدمت من هستند و از اشتباهات مکررم هم عصبانی نمی شوند بهتر از این می خواهید؟

البته که نه ولی ما می خواهیم تابستان را از دست ندهیم چه راه واقعی و تجربه شده ای دارید؟

اولین نکته این است که همین حالا باید شروع کنید

آقای مالکی فرض کنید یک خواننده الان مجله را مطالعه را مطالعه می کند مثلا نیمه شب است چطور همین حالا اقدام کند و جی 5 را تهیه کند؟

هیچی هر چند وقت یکبار می آمدم و شروع می کردم نتیجه نمی گرفتم.

و حالا؟

و حالا که این بلا سر خودم آمده با وسواس زیاد مواظب هستم که اگر به کسی توصیه در مورد یادگیری زبان به صورت خودآموز می کنم این کار را با دقت و حوصله انجام دهم تا چنین تجربه تلخی را تجربه نکند در یک آموزشگاه اولین کاری که می کنند این است که سطح زبان شما را تعیین می کنند و بعد به شما پیشنهاد در کدام کلاس ثبت نام کنید ولی وقتی خود ما شروع می کنیم به یادگیری زبان رعایت دقیق این امر را نمی کنیم.

راستی چه فرقی بین وقتی است که ما زبان را خودآموز یادمی گیریم و وقتی که در کلاس می آموزیم

به نکته بسیار مهمی اشاره کردید نکته اول اینکه همانطور که گفتم در یک آموزشگاه شما تعیین سطح می شوید ولی برای خودآموزی می روید یک کتاب و نوار می خرید و مشغول می شوید پس این یک اشکال است و ممکن است بلای بدی سرتان بیاید

و نکته دیگر؟

این که در کلاس اگر اشتباه کنید یعنی جواب سئوالی اشتباه دهید و یا کلمه ای را اشتباه تلفظ کنید معلم به کمک شما می آید و مشکلتان را حل می کند ولی وقتی در حال مطالعه همان کتاب ولی به صورت خودآموز هستید متاسفانه کسی نیست که به شما تذکر بدهد در نتیجه ممکن است اشکال شما بدون اینکه حتی متوجه شوید که اشکال دارید برایتان باقی بماند ولی اگر بتوانید از سیستمهایی که برای این منظور طراحی شده از بعضی کتابها و نوارهایی که برای یادگیری خودآموز تعیین شده اند استفاده کنند این مشکل حل خواهد شد به عبارتی دیگر در یک سیستم خوب خودآموز شما هم در نقش معلم و هم نقش شاگرد توامان ایفای نقش خواهید کرد

خوب شما چه کمکی می خواهید بکنید

ما با توجه به ده سال تجربه مان در این زمینه برگه راهنمایی فراهم کرده ایم که در آن در مرحله اول خودتان را تست می کنید که در چه سطحی قرار دارید و بعد اینکه چگونه برنامه ریزی کنید

شما می گویید یک برنامه سه ماه بنویسید آخر ما با کدام تجربه و اطلاع از مراحل یادگیری زبان این کار را بکنیم

حق با شماست اینجا باید از ان ال پی کمک گیریم

بازهم می پرسم چطور؟

من هم خوشم می آید که شما می پرسید چطور این کلمه ای اساسی است که ویژه افراد عمل گراست حالا اجازه بدهید برویم سراغ اصل مطلب ما با توجه به آنکه ده سال می شود در زمینه یادگیری زبان انگلیسی فعالیت داریم تجربیات ارزنده ای آموخته ایم که آن را در قالب یک راهنمای استفاده از زبان ارائه می کنیم

جدی؟یعینی شما مشکل برنامه ریزی کسی که بخواهد تابستان را به تقویت زبان انگلیسی بپردازد حل می کنید؟

ما راهنمایی می کنیم یعنی تجربه افراد موفق را به شما منتقل می کنیم تا خطاهای احتمالی را در مسیر یادگیری دچار نشوید به یاد دارم سال سوم راهنمایی بودم با کلی شوق وذوق به خیابانهای انقلاب می آمدم و به یکی از کتابفروشی های که مربوط به زبان بود رفتم و گفتم می خواهم انگلیسی خود را تقویت کنم فروشنده گفت در چه سطحی هستم من هم که نمره زبانم خوب بود گفتم در سطح متوسط هستم او هم 8 نوار و کتابهایش به من داد با کلی اشتیاق به خانه آمدم شروع کردم در آغاز قسمت passage را که میخوانىم متوجه میشىدم اما در قسمت تمرینهای شفاهی داشت که با سطح من بسیار فاصله داشت به همین خاطر با اینکه تلاش می کردم نتیجه خوبی نگرفتم و بدجوری توی ذوقم خورد.

توصیه مهم به دانش آموزان و کنکوری ها

تابستان فرصت عالی است تا آنچه را از سالهای قبل یادگرفته اید وارد فکر افزار جی 5 کنید و بعد از آن وارد حافظه دراز مدت تا اللبته تبدیل به سرمایه شود تا زمان کنکور بدون اضطراب نگرانی و سرعت بالا هر چه را در حافظه بلند مدت شد سرعت عمل شما بالا می رود از آن بهره بگیرید ببنید تابستان زمان مناسبی است تا برای یک گام اساسی پیش باشید از آن به نیکی استفاده کنید و موفق باشید .

همگی مرا نگاه می کنند

الان در ترم چهارم آموزشگاه زبان هستم و ما در کلاس کتاب انگلیسی intro را کار میکنیم خیلی جالب است الان استاد وقتی مطالب ترم گذشته را سوال می کند و میگوید چه کسی به یاددارد همه بچه های کلاس مرا نگاه می کنند چون به تجربه دیده اند حتما به یاد دارم نکته جالب این است که جوابها به قدری سریع یادم می آید که خودم تعجب می کنم که چقدر راحت یادم می آید به خاطر همین تجربه مثبت من الان تقریبا تمام بچه های کلاس از جی 5 استفاده می کنند من شخص خودم را مدیون آقای مالکی که این روش را با صبر و حوصله برای من توضیح دادند و مرا متقاعد کردند تا آن را تهیه کنم میدانم و همین جا از ایشان تشکر میکنم

حمید رحمتی

دوست زیرک من

قبل از عید بود که به اتفاق دوستم برای تهیه کتاب به موسسه پگاه آمدیم در حین خرید یک بروشور جی 5 به ما دادند این جریان گذشت و یکی دو ماهی از سال جدید گذشته بود و من به طور واضحی دیدم که دوستم در زمینه لغت حافظه فوق العاده پیدا کرده است چون همیشه با هم درس می خواندیم این تغییر و جهش ناگهانی برایم خیلی منتظره بود و فکرم را به خود مشغول کرده بود البته من هم شروع کردم حجم مطالعه ام را زیاد کنیم ولی واقعیت این بود که به طور معنا داری از من جلو تر نشان می د اد هر بار از او این مطلب را می پرسیدم او همچنان نشان می داد که این موقعیت را با کار بیشتر به دست آورده است که  البته دروغ نمی گفت البته کار بیشتری که توام با سرگرمی و نشاط بود تا این که بالاخره همان حدسی که میزدم درست از آب درآمد گفتم ببین می خواهم بروم جی 5 را از پگاه تهیه کنم آیا تو هم می خواهی باهم برویم دیدم مثل کسی که جاخورده باشد به من نگاه کرد و گفت الان من دو ماه است که دارم استفاده می کنم با دلخودری گفتم خوب رفیقی هستی جی 5 را گرفته ای و استفاده می کنی ولی ما را در جریان نمی گذاری در توجیه این رفتار خود گفت خواستم یقین پیدا کنم بعد به تو توصیه کنم پیش خودم گفتم عجب رفاقت آدم را وادار می کند که چه شیطنت هایی نکند ولی من صادقانه به شما می گویم اگر از جی 5 درست استفاده کنید منتظر تحول واقعی باشید

فیروز رضا زاده

 

ر

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد