دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانلود رایگان نرم افزار جی 5

بررسی نظرات و دیدگاهها در مورد جعبه جی 5

دانشگاه هاروارد به افراد بالای 50 سال 10 زبان مخ

 

آقای مالکی لطفا خلاصه از توضیحات مصاحبه قبلی را بیان کنید؟

البته بویژه تماسهایی که خوانندگان مثبت اندیش مجله موفقیت با ما داشتند ما را سخت دلگرم و خوشحال کرده اند ولی اجازه بدهید قبل از پرداختن به اصل موضوع به یک اتفاق الهام بخش اشاره کنم. چندی پیش در انگلستان در یک مدرسه اقدام به جداسازی دانش آموزان ممتاز و تیزهوش از دانش آموزان عادی کردند و دانش آموزان با استعداد را در کلاسهای A, B و دانش آموزان معمولی را در کلاسهای C, D قرار دادند و به معلمین تذکر دادند که با هر کلاس رفتار متناسب با استعداد آنها را داشته باشند و البته خود دانش آموزان هم کم کم در جریان این انتخاب قرار گرفتند و حدود 2 ماه از این کار گذشته بود که مسئول آمار کامپیوتر به دفتر آقای مدیر آمد و گفت متاسفانه اتفاق بدی افتاده است و آمار نمرات و ضریبهایی که برای تفکیک دانش آموزان استفاده شده است جا به جا شده است و درحقیقت آنها باید جایشان با هم عوض شود مدیر که این وضع را میبیند با مشاورانش جلسه ای میگذارد و به این نتیجه میرسند از این اشتباه استفاده مثبت بکنند و آنرا پنهان کنند تا بعد از پایان ترم مورد تحقیق قرار گیرد این قضیه گذشت و پایان ترم فرا رسید و امتحانات برگزار گردید نتیجه آن شد کسانی که در کلاس افراد با استعداد یعنی A, B قرار داشتند و در حقیقت از نظر نمرات قبلی افراد معمولی بودند نمرات بالایی دریافت کردند و رفتار تیزهوش را نشان دادند و عکس این اتفاق دقیقا در مورد کلاس C, D که افراد با استعداد بعنوان افراد معمولی بود طی جلساتی که با معلمین گذاشته شد واقعیات را با آنها در میان گذاشتند و گفتند بچه های کلاس ممتاز A, B چه رفتاری از نظر میزان یادگیری داشتند آنها گفتند: اوایل کمی مشکلات بود ولی بعد بچه ها واقعا رفتار افراد تیزهوش را نشان دادند و نتایج خیلی خوبی گرفتیم. این ماجرا سروصدای زیادی در روزنامه و رسانه های انگلیسی به پا کرد چرا که حاوی پیام مهمی بود و آن اینکه هر برچسبی به خود یا دیگران بزنیم و باور کنیم همان رفتار را نشان میدهیم راستی چرا؟ اگر بدانید که طبق یک تحقیق دانشگاهی افراد معمولی تنها از 10 درصد ظرفیت ذهنشان استفاده میکنند و 90 درصد آن بدون استفاده است. سخت تعجب میکنید افرادی که خوب استفاده میکنند تنها 14 درصد یعنی 4 درصد بیشتر از مغزشان بهره میگیرند پس بنابراین هر کس بتواند تحت هر شرایطی به این مهم دست یابد باید رفتار یک انسان با استعداد و موفق را بروز خواهد داد نتیجه ی الهام بخشی که از این اتفاق میتوان گرفت آن است که اگر نتیجه ضعیفی از حافظه استعداد و توانمندیهای ذهنی خود میگیریم نه بخاطر کمبود استعداد بلکه بخاطر نحوه ناصحیح استفاده از آن است به عبارتی دیگر این مهم نیست چقدر استعداد داریم آنچه مهم است این است که 90 درصد آن خالی است و کافی است بتوانیم درصد بیشتری مثل آنکه بخواهید یک معدن را استخراج کنید 10 درصد اولیه معدن که روی سطح زمین است به راحتی و با ابزارها و روشهای ابتدایی قابل استخراج است ولی 90 درصد بعدی نیاز به تکنیک وابزارهای مناسب دارد همین قضیه در مورد استعداد ذهنی صادق است برای آزاد کردن تعدادی از 90 درصد ظرفیت ذهن نیاز به روش و تکینک و ابزار مناسب داریم فکرافزار جی5 یکی از موارد فوق است.

آقای مالکی داستان الهام بخشی بود اما نمیخواهید خلاصه ای از مطالب قبلی را داشته باشیم؟

بله ظاهرا داستانمان طولانی شد اما واقعا فکرافزار جی5 چه است؟ و چه کمکی به ما میکند؟ واقعیت آن است که 80 درصد آنچه که 100 درصد آنرا یادگرفته ایم فراموش خواهد شد و تنها 20 درصد از آن باقی خواهد ماند و برای آنکه مطالب از حافظه کوتاه مدت(80درصد) وارد حافظه بلند مدت شود باید تکرار کنیم ولی تکرارهای ما سه مشکل مهم دارد.

1- خسته کننده و کسالت آور است که با فکرافزار جی5 این کار بر اساس یافته های اسکینر در مورد پاداشهای فوری به حالت سرگرمی و بازی درمی آید.

2- درهم و برهم و غیر علمی است با جی5 تکرارها علمی شده و بر اساس منحنی فراموشی ابینگ هاووس زمان تکرار که حتی از تکرار هم مهم تر است تنظیم میشود.

3 – تکرار وقتگیر است با جی5 ما میتوانیم از وقتهای مرده خود با استفاده از کیف همراه جی5 استفاده کنیم و هم میتوانیم عمق وقت خود را  زیاد کنیم یعنی همزمان تلویزیون نگاه کنیم و از سوی دیگر فیشهای جی5 تکرار کنیم بدون انکه مزاحمتی برای تقویت ایجاد شود.

و اما اینکه فکرافزار جی5 از چه قسمتهایی تشکیل شده است؟

1- جعبه جی5: که بر اساس منحنی فراموشی 5 خانه ای محاسبه شده است که خانه شماره یک1سانتیمتر و آخرین خانه 14سانتیمتر میباشد.

2- فیش: که اصطلاحا لقمه هایی برای حافظه مینامیم که در حقیقت قطعه کاغذهایی است به اندازه یک کارت ویزیت که در یک طرف سوال و در طرف دیگر آن جواب نوشته میشود این سوال و جواب میتواند یک نکته کنکوری در مورد شیمی باشد یا یک لغت زبان و یا یک موضوع از یک متن کتابهای دانشگاهی.

3- کیف همراه جی5: این کیف همراه ماست و در هر لحظه که بیکار میشویم بلافاصله آن را در آورده و شروع به تکرارفیشهامیکنیم و چون هر فیش چند ثانیه تمرکز حواس لازم دارد به راحتی این تمرکز در هر شرایطی بدست می آید حتی اگر داخل ماشین در حال حرکت باشیم و غیره ... آلن لایکن یکی از متخصصین جهانی بهره وری از وقت را میگوید من هیچگاه منتظر کسی یا چیزی نشده ام همیشه کاری برای انجام در هنگام انتظار دارم. با کیف جی5 شما دیگر منتظر اینکه نوبت شما بشود تا به اول صف برسید نمی مانید و آنوقت گرانبهاترین استفاده میکنید.

4- کاست: دفترچه راهنما که طرز کار با جعبه را توضیح میدهد.

آقای مالکی یک خاطره شیرین از این 5 سال که بر روی جی5 کار کرده اید برایمان بگوئید؟

چندی پیش آقایی پیش ما آمد و سراغ کتابهای آنتونی رابینز را از ما گرفت و در توضیح آن گفت من در امریکا یک شعبه از شیرینی فروشیهای زنجیره ای را دارم که البته اسم آن را گفت ولی من الان بخاطر نمی آورم و چند روزی است که برای بازدید اقوام به ایران آمده ام و در آنجا در سمینارهای آنتونی رابینز شرکت کرده ام و نتایج چشمگیری گرفته ام به همین خاطر میخواهم کتابهای او را به خواهر زاده ام که امسال در رشته پزشکی قبول شده است هدیه بدهم تا در کارهایش نتایج چشمگیری بگیرد از روی کنجکاوی از او پرسیدم آیا شما با فکر افزار جی5 (جعبه لایتنر) آشنایی دارید با تعجب تمام دیدم جواب مثبت میدهد در آن لحظه با خود گفتم شاید با چیز دیگری اشتباه می کند. پرسیدم خوب چگونه آشنا شده اید گفت در آمریکا اکثر کانالها اختصاصی است برای نمونه یک کانال وجود دارد که در 24 ساعت دایما برنامه آموزشی مربوط به دبیرستانها  و کالجهای امریکا را پخش می کند و من بارها لا به لای برنامه ها تبلیغ آن را دیده ام در آن لحظه احساس بسیاری خوبی داشتم چرا که فکرافزار جی 5 در کشورهای پیشرفته ای چون آمریکا هم به صورت یک کیت مورد استفاده قرار می گیرد و بعد البته خبرهای بهتری هم به مرور از راه رسید مثلا اینکه در آلمان و اتریش و بلژیک و هند و حتی در عمارات در مدرسه انگلیسیها و چندین کشور دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

ببینید من پذیرفته ام که با فکر افزار جی5 یادگیریم علمی میشود یعنی با تکرار تنظیم میشود و با این روش می توان وقتهای مرده را نجات داد امام چطور می شود تکرار لذت بخش شود یعنی تبدیل به بازی شود و در عین حال برایم قابل فهم تر باشد؟

حق دارید! میدانید! اما در طول دوران تحصیل رسیده ایم که درس خواندن یعنی زجر کشیدن و اگر نتیجه خوب می خواهیم باید سخت کوشی کنیم و زجر بکشیم البته کسی با سخت کوشی مخالف نیست بلکه یک صفت خوب است اما اینکه ناراحتی و زجر بکشیم قابل قبول نیست ما باید از درس خواندن لذت ببریم درست مثل یک هنرپیشه که ساعتها تمرین می کند خسته می شود ولی باز در عین زجر کشیدن لذت می برد یا فوتبالیستی که از شدت خستگی از نفس افتاده ولی باز اگر توپی در آستانه گل باشد مثل برق از جا می پرد و با انرژی و شتاب سوی آن قدم بر میدارد پس یک تفاوت اساسی در زجر کشیدن و زحمت کشیدن معنادار وجود دارد و آن اینکه دومی علیرقم زحمت لذت هم دارد. یادگیری ما باید از این نوع باشد.

خوب فکر افزار جی 5 چطور این شرایط را فراهم می آورد؟

ببینید شما دوست دارید شما کاری را انجام دهید که انگیزه داشته باشید خوب انگیزه چطور به وجود می آید؟ وقتی که در قبال کاری که در حال انجام است پاداش بگیرید حال اگه بخواهیم انگیزه و تمایل به انجام هر کاری زیاد تر شود میتوانیم مقدار پاداش را زیادتر کنیم مثلا اگر به شما بگویند در صورتی که 12 ساعت یکسره مطالعه کنید 100000تومان جایزه میگیرید شما حتما این کار را خواهید کرد چون پاداش به اندازه کافی بزرگ است اما ما که نمی توانیم همیشه پاداشهای بزرگ بدهیم بنابراین با مشکل روبرو میشویم طبق تحقیقات آقای اسکینر علاوه بر مقدار پاداش زمان پاداش هم در تشدید تمایل و انگیزه موثر است بنابراین اگر درکاری بلافاصله پاداش بگیرید تمایل به انجام آن کار زیاد میشود مثلا در اکثر بازیهای فیزیکی و یا فکری پاداش بزرگی در کار نیست ولی همین که مثلا در فوتبال حرکت موفقیت آمیز انجام می دهید یک

گل می زنید و بلافاصله از طرف تماشاگران و هم تیمیهایتان مورد تشویق قرار می گیرید و در حقیقت پاداش می گیرید جعبه جی 5 وظیفه اش این است که حرکتهای شما را پاداش دهد هر چند کوچک باشد مثلا همینکه یک فیش بلد هستید و به خانه بعدی می روید بلافاصله پاداش گرفته اید چون خانه بعدی در حکم یک امتیاز برای شما است و شما را دلگرم می کند که یادگیری را نیمه کاره رها نکنید درست مثل موتور ماشین که قطره قطره به آن بنزین می رسد ولی به موقع به همین خاطر شتاب قابل توجهی پیدا می کند اگر قرار باشد بنزین را یک باره به موتور بدهید نتیجه مطلوب نخواهیم گرفت موتور یادگیری ما هم باید چنین باشد فیشها هم همان قطره قطره های بنزین است.

یک خاطره کوچک هم برایتان بگویم یک شب وقتی به خانه آمدم آن قدر خسته بودم که حال اینکه بالش بردارم و زیر سر بگذارم نداشتم چه برسد به کارهای دیگر ولی در کنار دستم جعبه جی 5 بود با خودم گفتم یک فیش بر میدارم و نگاه می کنم نتیجه این شد که یکباره نگاه کردم دیدم که خانه یک را خالی کرده ام خانه 2 هم تا حد مجاز قابل برداشت خالی شده است خودم از این خاصیت انگیزه بخشی جی 5 شگفت زده شدم!

در پایان از کلیه دوستان که برای به ثمر رساندن جی5 در طی این 5 سال زحمت کشیده اند تشکر می کنم از جمله آقای نظری که در مقطعی خاص تلاش ایثار گرانه ای کرده اند یا جناب یوسفی که ایشان در طی یک سال تلاش زیادی کرده اند و البته بسیاری از دوستان دیگر.

جالب است بدانید با فکر افزار جی 5 داوطلبان کنکور در دروس اختصاصی سرعت عمل شگفت آوری پیدا می کنند و در دروس عمومی نتایج شگفت و

می گیرند برای نمونه یک داوطلب از 40درصد به 100 درصد در درس ادبیات دست یافت.

جالب است بدانید دانشگاه هاروارد به افراد بالای 50 سال 10 زبان مختلف یاد داده است.

جالب است بدانید دانشگاه هاروارد به افراد بالای 50 سال 10 زبان مختلف یاد داده است.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بیش از1500مقاله و تحقیق رایگان دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.beheshtnet.blogfa.com


سلام دوست عزیز
پیشاپیش عیدتون مبارک
من تابه حال با124سایت ووبلاگ تبادل لینک کردم
ومی خوام اگه افتخاربدین صدوبیست وپنجمین وبلاگی که دروبلاگم ثبت میکنم وبلاگ شماباشه
پس لطفا اگه موافقین وبلاگ من راباعنوان:
"1500مقاله وتحقیق رایگان"
وبه آدرس:
http://www.beheshtnet.blogfa.com

لینک نماییدوسپس اطلاع دهیدتادرهمان ساعت شمارالینک کنم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد